divendres, 21 de març del 2008

d'aqüifers i piscines

diguèssim que hi ha dos tipus d'aigua: la tractada ('de boca'. va a les cases i serveix per a omplir la majoria de piscines i regar la majoria de jardins. exceptuant aquelles cases que tenen pou propi), i la no tractada (aigua que s'utilitza per a la piscina municipal i no potable. aquesta és tractada un cop és dins la instal·lació).

i diguèssim que tots dos tipus d'aigua provenen del mateix lloc: l'aqüifer.

amb tot això i sabent perfectament que a la piscina municipal s'hi poden banyar molts milers de persones més que a qualsevol piscina privada / (pensant '¿per què es pot omplir la piscina municipal i no la de casa meva si l'aigua ve del mateix lloc?' (tot i que no ho diré perquè si no em m'apunyalareu)) / podem dir sense embuts que aquesta diferència (la d'entre aigua tractada / no tractada) és una collonada, la veritat. si volem estalviar, fem-ho de debó.

12 comentaris:

Anna Caterina Fuster ha dit...

Aviiahhhm (estic fins als ous d'estudiar i ara em presentes aquest tema que em tiba molt...jsdfklg, casum ronda!)
Anem a pams que aquest tema se les porta. És innegable dir que tota l'aigua prové dels aqüífers (em centro al cas concret) i també és obvi les incoherències que s'estan produint respecte al tema. És a dir, tant l'aigua que passa per la depuradora com l'aigua q no hi passa o hi passa menys, prové del mateix lloc. En el nostre cas no es soluciona res utilitzar una aigua o una altre (potser el menys ús de substàncies tipu clors i polles) però, i marxant del tema a saco, això et dóna el carai de dret per a construir piscines privades a tort i a dret? NO. (LES PISCINES PRIVADES HAURIEN D'ESTAR PROHIBIDES). Sí, ara he fet espantar, però ho he fet expressament; la realitat de l’aigua funciona com el cul. Ara m’explico.
Així doncs, no es tracta de fer servir una mateixa aigua (de l’aqüífer Carme-Capellades) de diferents maneres (tractada/no-tractada), perquè, tal i com molt bé dius tu, és LA MATEIXA, no. Es tracta de reduir al màxim el consum d’aigua, perquè, ben mirat i no tan ben, tot el traçat d’aigües està interconnectat (rius, llacs, aqüífers; d’aigua potable n’hi ha un 3% a mal contar, busca-la d’on vulguis). També podríem començar a nombrar l’ús de les “aigües grises”(que no “aigües negres, aquestes porvinents de WC’S i aigüeres) és a dir, les aigües ja fetes servir mínimament provinents del rentaplats, rentavaixelles, de la dutxa... (Segons fons fiables, ens podríem estalviar fins al 45% de l’aigua potable). Aquestes, es podrien fer servir per a regar (i si m’apures et podria dir d’alimentar un camp de golf, però aquest me’l reservaria per a les sobres, per suposat).
Per tant, la teva tàctica que veig que utilitzes de “com que és el mateix, no em vingueu amb tonteries i gastem la bona arreu” no em funciona. Jo em baso amb la reducció d’aquesta, per tant, com menys se’n utilitzi, ja sigui, tractada o no tractada, millor. I a partir d’aquí, a reutilitzar, quin remei. Però primer posem-nos límits, que sense límits els humans no tirem. L’altre tema ja seria el foment de l’Administració, que te tela, però ja es faria. xD

Anna.

PS1: Sé que potser et referies a l’anàlisi “tractada/no tractada quina collonada” però t’havia de tibar per algun lloc sabent que tens una piscineta per a tu sol, no?
PS2: Ah, ni em parlis dels pous de naturalesa privativa que els amos haurien de ser condemnats a cadena perpètua, xd, com els enganxi... =)

Anna Caterina Fuster ha dit...

Buah, com he tirat, la hòstia! A veure si fas notar aquestes currades al meu blog, ts! :P

jordi ha dit...

“com que és el mateix, no em vingueu amb tonteries i gastem la bona arreu”
no es pas la tàctica que utilitzo. ni ara, ni mai. potser hi ha alguna cosa del meu post que no has entés.. xddd

jo no feia a incís en la prohibició de MALgastar aigua. feia incís en la diferència de TRACTADA / NO TRACTADA, que és el cas de kp. una diferència que és una COLLONADA tho agafis per on tho agafis. pq l'aigua prové del mateix lloc.
o sigui, que ES GASTA IGUAL.

i pel que fa al tema d'aigües reutilitzables, estic completament d'acord amb tu. de fet, obligaria (per llei) col·locar plaques solars a arreu i obligaria a construïr sistemes de reutilització d'aigua (per regar, etc etc) també a arreu, començant pels nous edificis.

ale ale!

Anna Caterina Fuster ha dit...

Ho he entès perfectament Jordi ¬¬' No et llegeixes els meus pd's? Hi torno:
PS1: Sé que potser et referies a l’anàlisi “tractada/no tractada quina collonada” però t’havia de tibar per algun lloc sabent que tens una piscineta per a tu sol, no?

Estàs d'acord amb la reutilització de l'aigua, sí, però no em dius res sobre la reducció d'aquesta. Trobo que és el pilar bàsic. Aiii...xd!

Arnau, ha dit...

L'aigua és or, tractada o no tractada.

A més, tota aigua "no tractada" es pot convertir amb aigua tractada, si a males males, fins i tot podríem veure aigua del riu Anoia depurada.

Apa, salut, país i aigua.

PD: El ban de l'ajuntament està de puta mare, a veure si la penya el compleix.

Anna Caterina Fuster ha dit...

Nego que poguéssim beure aigua del riu Anoia Nawi. La composició de l'aigua del "nostre" riu artificial (xd) deu ser, a estirar, d'un 15%.

gutnait.

jordi ha dit...

coincideixo amb l'anna. l'aigua del riu anoia s'hauria de tractar tant que semblaria "artificial". és més (xd) diria que és impossible de tractar.

an | na ha dit...

Deixeu el riu Anoia en pau què prouta pena té!xddd

I la vostra bassa on para?
annoide

jordi ha dit...

la bassa para al mateix lloc.
ara ja no és una bassa. ara és un abocador.
po aquest tema millor no tocar-lo... xd

an | na ha dit...

joooooooooooooooo! :(
jo vull tornar a veure la bassa de cape i recordar quan era petita que hi pujava amb barquetes de colors (amb mun pare remant,i jo amb por de caure) i mirava els peixos taronjes! :)

ho heu d'aconseguir,sí sí!
annaah

an | na ha dit...

mon*
exkuismi,xddd

Anna Caterina Fuster ha dit...

Si, Jordi, millor que no en parlis del tema de la bassa.......... xDDDD

Per cert, què hi dius dels transvassaments? Passa't pel blog!

dèficit fiscal de Catalunya aquest any
...
cliqueu aquí per a més informació